Mijn eerste weken in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu Mijn eerste weken in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weken in Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Lotte

25 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb al van een paar mensen een bericht gekregen wanneer ik een verhaal zou schrijven op mijn blog. Dus bij deze hier is mijn eerste verhaal. Ik heb nu ook wat minder tijd dan in Kuala Lumpur. Nu doe ik ook wat nuttigs tussendoor.
Het wordt geen verhaal meer over wat ik elke dag uitspook hier.

Ik zal beginnen met het werk wat ik hier doe. Vorige week maandag ben ik begonnen met werken in een hostel. De naam in Ashanti Lodge Gardens. Dus kunnen jullie dat even op google zoeken. Ik moet 4 dagen in de week werken in de receptie. Een werkdag bestaat uit 7 uur. Om de week ben ik het weekend vrij. Om eerlijk te zijn het is toch meer een vakantie dan dat ik hier echt werk. Ik slaap ook in het hostel met 3 andere collega’s op een kamer. Het valt echt reuze mee! Het hostel is ook erg schoon. Dus mij hoor je hier niet over klagen. De collega’s zijn ook allemaal erg aardig! Ze komen overal vandaan en zijn allemaal jongeren. Tussen de 20 en 28. Iedereen is ook erg close met elkaar.
Mijn eerste werkdag moest ik om 7.30 beginnen. Door mijn Europees bloed was ik natuurlijk wat eerder aanwezig. Maar dat hoeft hier dus niet. Iedereen komt meestal 15 minuten later dan dat ze moeten beginnen. Hier moet ik nog wel aan wennen. Maar ik denk dat ik daar zo aan gewend ben. Geef me nog een weekje.
Het werk zelf is ook erg leuk. Ik moest natuurlijk alles nog leren en ze zijn erg geduldig. Je moet vooral rustig blijven en niet stressen. Vooral niet stressen. Toch weer heel anders dan in Europa.

Ik zal ook nog wat vertellen over wat ik naast mijn werk gedaan heb. Donderdag de 13de ben ik hier aangekomen (nee geen kilo’s). De dag daarna ben ik ’s middags samen met Robert en Mathias naar het strand geweest. Camps Bay. Het was al heerlijk om het strand en de zee te zien. Maar de omgeving daar omheen is ook echt super mooi!! Ik heb daar lekker in de zon gelegen en gelezen. ’s Avonds zijn we met een paar opstap geweest op Longstreet. Eerst zijn we begonnen bij de Irish pub en daarna door gegaan naar een andere kroeg. Ook weer heel anders dan de echt clubs.
Die zaterdag daarna was er een carnavals parade in de stad. Dat mochten we natuurlijk ook niet missen. De parade duurde ongeveer 3 uur. Er was veel muziek en dans. Erg leuk om te zien!
Op de zondag zouden we eigenlijk naar een markt gaan. Maar we kwamen achter dat die alleen maar open was op zaterdag. Dus een dagje te laat. Tja en was moet je dan doen als het mooi weer is. STRAND!! We waren nu naar een ander gegaan. Clifton. Dat zijn 4 verschillende strandjes. Gelukkig niet erg druk maar gezellig. Ook hier is de omgeving super mooi!
Verder heb ik die week ook al mijn eerste braai gehad. Super lekker!! Ik heb zelfs mais gegeten en vond het stiekem ook nog lekker. Maar niet voor elke dag natuurlijk.
Vorige week donderdag was ik ook weer vrij. We zijn ’s middags naar een shopping mall gegaan. Ik kwam weer thuis. Ik heb me ingehouden dit keer. Alleen 2 truitjes gekocht. Valt mee voor mij. De kleren zijn hier ook erg goedkoop! We zijn ’s avonds ook nog naar de bios gegaan. De film 300 deel 2. Omdat ik deel 1 niet gezien heb snapte ik er niet al te veel van. Maarja zo ben je ook weer van de straat he. Daarna zijn we bij het hostel wat gaan drinken. Ja waar ik werk hebben ze een bar. Ik zit perfect!
Vrijdag had ik weer een dagje vrij en dat kwam goed uit! Er was een feestje in de stad. We are one colour festival. Dat was een feest met kleur poeder. Na 1 minuut dat je daar binnen was zat je al helemaal onder. Geweldig! Het was een super leuk feestje maar die avond was mijn telefoon gejat. Dat was echt balen! Ik kon die avond er verder niks aan doen dus ben gewoon verder gaan feesten.
De dag erna wou ik aangifte gaan doen. Maar ze moesten verschillende nummers van mij hebben. Daar ben ik nog steeds mee bezig maar komt allemaal goed. Gelukkig had ik mijn oude telefoon meegenomen voor deze situaties. Voor iedereen die mijn nummer wilt hebben: +27 611246322.
Verder heb ik het allemaal rustig aan gedaan. Tussendoor beetje werken en verder alleen maar gezellige dingen doen!

Jullie kunnen lezen dat alles goed met mij gaat. Ik vermaak me goed! Een stad om van te houden!
Ik kan niet vertellen wanneer ik weer wat online zet. Maar daar komen jullie vanzelf wel een keer achter. Als jullie meer dingen willen weten, hoor ik het wel.

Tot de volgende keer maar weer!!

  • 26 Maart 2014 - 08:09

    Jodie:

    klinkt TOP! Dat was mijn laatste hostel waar ik heb geslapen in de zomer!
    Tip, zit een lekkere pizzeria om de hoek.. ofjaa bij die winkels weer je wel.
    Als er dezelfde mensen nog werken geloof ik dat het op! Wacht maar op hun braai's hmmmmmm lekkaaaa!
    Geniet ervan meis! X

  • 26 Maart 2014 - 10:32

    Loes:

    Lottiee!!

    Goed om te horen dat alles goed gaat en zo te zien vermaak je je uitstekend! :D
    Ik ben (natuurlijk) ook heuuuul errug benieuwd naar de foto's! Zeker van dat color-festival! Lijkt me erg gaaf!! Balen van je telefoon, maar ach.. dat maak je dan wel dubbel en dwars goed met wat je allemaal meemaakt daar!
    Ik zie iig al dat je al een paar pagina's kunt vullen in de 'high-lights' boekje! :)

    Enjoy!!!

    xx Loessssss :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 6110

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Zuid Afrika

25 September 2013 - 07 Januari 2014

Kuala Lumpur, Maleisië

Landen bezocht: