Week in Lombok. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu Week in Lombok. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu

Week in Lombok.

Door: Lotte van der Sterren

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 December 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Van 19 november tot en met 25 november ben ik dan eindelijk op bezoek gegaan bij Loes in Lombok.

Dinsdag 19 november (Dag 1)
Vanochtend ging de wekker super vroeg! (Ik wist niet dat mijn wekker zo vroeg kon gaan). Om 6 uur ben ik met de taxi naar het vliegveld gegaan. Na ruim 3 uur vliegen kwamen we aan in Lombok. Ik moest eerst met het meisje dat naast mij in het vliegtuig zat op de foto. Daarna kon ik mijn visum regelen. Daar had ik van tevoren niet meer aan gedacht. En ja hoor ik had natuurlijk te weinig geld mee. Ik heb heel lief daar de jongen achter de balie gelachen en een paar keer met mijn ogen geknipperd. Toen kreeg ik gelukkig mijn stempel. Toen heb ik een taxi gepakt naar Kuta. Onderweg keek ik mijn ogen uit. Ik wist even niet waar ik beland was. Toen kwam ik aan waar ik de komende nacht sliep. Het was wel erg netjes. Nadat ik mijn spullen had gedropt ben ik snel wat gaan eten.
Van tevoren had ik al met Kelly en Carmen (de 2 klasgenootjes van Loes) contact gehad. Ik wou graag Loes verrassen op stage. Loes dacht namelijk dat ze mij pas ’s avonds zou zien. Rond 4 uur was ik dan eindelijk bij de foundation. Kelly en Carmen stonden me buiten al op te wachten. Heel zachtjes zijn we naar binnen gegaan. Loes was apart genomen door haar stagebegeleider voor een feedback. Er werd verteld dat ze dat weekend Erwin (een collega) had uitgescholden. Loes snapte er natuurlijk niks van. Ze wou wel even met Erwin praten. Toen kwam de stagebegeleider mij ophalen. Hij vertelde wat hij tegen Loes had verteld en dat ze toch wel een beetje in shock was. Als eerste ging Erwin naar binnen. Loes vroeg gelijk wat ze dan dat weekend had gezegd, want ze snapte er niets van. Toen zag ze mij staan. Dat was echt een verrassing! Na flink wat knuffelen en een paar traantjes kon ze weer even bijkomen. Ik kreeg natuurlijk ook eerst een rondleiding daar en kon meteen zien waar Loes 2 maanden aan het werk was. Daarna zijn we met zijn alle naar hun huis gegaan. Dit was ook wat anders dan mijn appartementje in Kuala Lumpur. Rond half 6 zijn we naar Kuta gegaan. Daar hebben we wat gegeten en wat drankjes gedronken.
Het was een vermoeiende maar erg leuke dag!

Woensdag 20 november (Dag 2)
Nadat ik rustig was opgestaan ben ik ergens gaan ontbijten. Ik was ook gelijk naar het strand gegaan om daar even een paar foto’s te maken. Helaas was het niet zo’n heel mooi strand. Daarom ben ik daarna naar Tanjung Aan Beach gegaan. Hier heb ik lekker gelezen en van het weer genoten. Ik moest toch nog steeds wel even bij komen van de cultuurshock hier. Wat later op de middag ben ik naar Senggigi gegaan. Hier verbleef ik 2 nachten. Na een heerlijke douche heb ik de taxi gepakt naar Mataram. Daar ging ik samen met Loes, Kelly en Carmen wat eten. Hier had je ook een mall. (Voor mij een kleine, maar ik ben ook alleen maar groot gewend in Kuala Lumpur). We hebben wat winkeltjes bekeken met afschuwelijke kleren. Dus dat was voor mij wel goed! Toen we daarna de taxi terug wilde pakken bleek het super hard te regenen. Aziaten kunnen allemaal niet tegen regen. Dan zijn ze gelijk ziek! Na een hele tijd wachten hadden we eindelijk een taxi. Ik ben terug gegaan naar mijn kamer in Senggigi.

Donderdag 21 november (Dag 3)
Vanochtend ben ik op tijd opgestaan omdat ik graag naar een waterval wou gaan. Bij de receptie had ik gevraagd of het mogelijk was dat ze voor mij iets regelende. Om 11 uur moest ik weer bij de receptie zijn. Mijn tour guide(Boi) was er al. Hij vertelde wat we allemaal gingen doen vandaag. Ik kreeg dus gelijk een hele dag tour. We moesten nog even wachten op zijn vriend met de auto. Ik had dus een privé tour met eigen chauffeur en tour guide. Je kunt het slechter treffen. Eerst zijn we naar een local market geweest. Het was super interessant om dit te zien. Het stonk daar wel erg! Je had daar gewoon alle etenswaren op de grond op houten tafels staan. Ook niks gekoeld of iets. En daar vlogen ook veel vliegen. Ik werd bijna vegetarisch. Iedereen vroeg in het Indonesisch of ik wat wilde kopen. Maar Boi had verteld dat ik een journaliste uit Nederland was en een verhaal ging schrijven over Lombok. (Dus hier mijn verhaal). Iedereen wilde met mij op de foto. Was erg grappig allemaal. Na de market zijn we verder gereden naar een Mokey Forrest. Tussendoor had Boi nog pinda’s gehaald. Naast de weg had je een plek waar je kon stoppen. Daar zaten allemaal aapjes. (Eindelijk zag ik mijn familie weer). Ik mocht ze ook pinda’s voeren. Mijn familie was zo blij! Daarna zijn we richten de watervallen gereden. Eerst heb ik in het restaurantje wat gegeten. De chauffeur bleef achter in het restaurant en ik ben verder gegaan met Boi en een andere guide naar de watervallen. De eerste waterval was al mooi en groot! Hier kon je niet zwemmen maar als je ervoor ging staan kon je wel even afkoelen. Boi had de hele tijd mijn camera dus ik hoefde zelf geen foto’s te maken. De weg naar de 2de waterval was wat verder. We moesten ook een keer door het water. Waar ik tot 2 keer mijn slipper was verloren. Maar die hoefde ik zelf ook niet te pakken. Alles werd daar voor mij gedaan. De guide droeg zelfs mijn tas. Ik hoefde alleen maar te volgen. De 2de waterval was nog groter en mooier! Hier kon je ook zwemmen. Dat heb ik natuurlijk ook gedaan. Het water was wel super koud.
Toen we weer terug bij het restaurantje waren gingen we weer verder. Nu gingen we naar een punt waar je de drie Gili eilanden kon zien en de zonsondergang. Ook dit was mooi om te zien!
Rond 7 uur was ik eindelijk terug bij het hotel. Na een super lekkere douche had Boi mij afgezet bij een straat restaurant met local food. Hij kwam me ook weer netjes ophalen. Daarna heb ik bij de receptie gezeten met een aantal jongens van het hotel. Hier hebben we rijstwijn gedronken. Dat stoken ze hier zelf. Het zit ook gewoon in een waterflesje. Maar het was wel lekker. ’s Avonds ging ik met Loes, Carmen, Kelly en een aantal van de collega’s stappen bij Marina. Het was een erg geslaagd en vermoeiend dagje!

Vrijdag 22 november (Dag 4)
Vandaag gingen Loes, Carmen, Kelly en ik naar de Gili eilanden. We begonnen bij Meno. Dit is een eiland waar niet veel te doen is. Erg ideaal voor huwelijksreizen ofzo. Hier hebben we eerst wat gegeten en toen lekker op het strand gelegen en gezwommen in de zee. Op het einde van de middag zijn we met een boot (waar alles nat in werd. Zelfs mijn tas) naar Air gegaan. Hier bleven we 1 nacht slapen. Nadat we ons rustig hadden klaargemaakt, hebben we een fiets gepakt en zijn we rond gaan fietsen. Carmen was onze fantastische gids en wist ons veel te vertellen! We hadden daar in een restaurantje heerlijk gegeten en daarna hebben we nog een drankje gedronken in een barretje.
Heerlijk relax dagje dus.

Zaterdag 23 november (Dag 5)
Om half 11 hadden we een snorkel tour geboekt. We hadden een privé reggaeboot. In het begin was het wel even wennen om te snorkelen. Maar je had het al snel door. Op de eerste plaats had je mooi koraal en vissen. Hier zeiden ze ook dat er schildpadden zaten. Maar die hebben we hier niet gezien. Na een tijdje te hebben gesnorkeld hadden we een stop op Meno. Daar hebben we lekker wat gedronken. Op dit eiland had je ook kleine schildpadjes in verschillende bakken. Na een half uur zijn we weer verder gegaan. Nu gingen we voor Gili Trawagan snorkelen. Hier had je mooiere vissen. En hier hebben we ook 2 schilpadden gezien. We hebben er 1 zelfs aangeraakt. Ze waren groter dan we hadden verwacht. Na het snorkelen zijn we afgezet op Trawagan. We zijn eerst naar het hotel gegaan om onze spullen te droppen. Daarna zijn we gaan lunchen en nog even op het strand gelegen. Toen hadden we bedacht om eerst een massage te pakken voordat we ons gingen klaarmaken. We hebben met zijn 4en een uur lang genoten. Daarna hebben we ons rustig klaargemaakt. ’s Avonds gingen we pas rond 10 uur eten. Na het eten zijn we gelijk naar een reggae bar gegaan.

Zondag 24 november (Dag 6)
We hebben eerst bij onze kamer ontbeten. Na het uitchecken hebben we een fiets gehuurd en zijn we rond gaan fietsen op het eiland. Toen kwamen we een plekje tegen met ligstoelen. Daar hebben we nog even genoten van het lekkere weer. Daarna zijn we weer terug gefietst om ergens te lunchen. Om het weekend goed af te sluiten hebben we maar weer een massage gepakt. Deze keer was het 90 minuten met hot stones. Je moet er van houden. Ik vond het wel erg lekker.
Rond 5 uur gingen we weer terug met de speedboot naar Lombok. Omdat het hard waaide kregen we een poncho aan. Ik zat gelukkig aan de goede kant en werd niet zo nat als de rest. Eenmaal weer bij Loes gingen we gelijk eten. Dit was het eettentje waar ze vaker eten. Verder hebben we die avond niet veel gedaan.

Maandag 25 november (Dag 7)
Vandaag moest ik alweer terug naar Kuala Lumpur. Ik ben ’s ochtends eerst mee gegaan naar de foundation. Om 10 uur werd ik opgehaald door de taxi om naar het vliegveld te gaan. Ik was weer ruim op tijd, dus ik kon lekker rustig aan doen. In Kuala Lumpur kreeg ik weer een nieuw visum dus ik mag nog 3 maanden blijven. Verder heb ik niet veel meer gedaan.

Ik heb een top week gehad in Lombok. Ik probeer zo snel mogelijk een keer foto’s te plaatsen.
Sorry dat het zo lang is geworden


Tot de volgende keer.

  • 06 December 2013 - 12:35

    Pieta:

    Lottie buiten t feit dat ik t top vind dat je t zo leuk hebt gehad met loes en de meiden is piet trots op je bij t lezen van dit verhaal. Zo zelfstandig helemaal top :). Dikke knuffel!

  • 07 December 2013 - 21:23

    Chantal:

    Eej swa! Superleuk om te lezen dat je een toptijd hebt daar! Geniet er onwijs veel van! Een tijd om nooit te vergeten! Keep that in mind. Xxx chantee vanuit het freezing nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, Maleisië

.

Recente Reisverslagen:

17 December 2013

Afgelopen weken

03 December 2013

Week in Lombok.

07 November 2013

Kleine update van de afgelopen 2 weken

23 Oktober 2013

4de week in Kuala Lumpur

17 Oktober 2013

3de week in Kuala Lumpur
Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 6189

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Zuid Afrika

25 September 2013 - 07 Januari 2014

Kuala Lumpur, Maleisië

Landen bezocht: