3de week in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu 3de week in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu

3de week in Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Lotte

17 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Sorry mensen maar het kan een lang verhaal worden. Ik heb afgelopen week zoveel gedaan. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden.

Woensdag 9 oktober (Dag 14)
‘s Ochtends heb ik eerst heerlijk gezwommen bij mijn appartement. Dat is het fijnste om een dag mee te beginnen. Dan brand de zon nog niet zo hard. ’s Middags ging ik natuurlijk weer bij Bastari eten. Alleen deze keer vond ik het niet lekker. Ik had een soep met noodles en vis. Maar er zat veel citroengras in en was super pittig. Het voordeel daarvan was dat alles wel in 1 x open is. In het einde van de middag ben ik naar Publika gegaan. Dat is een shopping mall met veel kunst. Na een uur had ik het daar eigenlijk ook wel gezien. Er waren niet veel kledingwinkels. Dus ben ik maar naar een restaurantje gegaan om wat te gaan drinken. Ik had gelukkig mijn e-reader mee dus ik vermaakte me wel. Toen Robert klaar was met werken is hij samen met Fritz en Eva naar Publika gekomen om samen te eten. Daarna hebben we daar in een supermarkt naar typisch Nederlands en Duits eten gaan zoeken. Binnenkort hebben Robert, Charlie en Fritz een wedstrijd op het werk. Ze moeten dan iets typisch Nederlands en Duits laten proeven en kijken in welk land het beter is. Nederland natuurlijk. Robert en Charlie hebben al oliebollenmix. Die heb ik al meegenomen. Maar ze hebben hier nergens frikadellen ofzo. Dus ze mogen nog even verder zoeken. ’s Avonds hebben Robert en ik nog in een barretje wat gedronken.

Donderdag 10 oktober (Dag 15)
Vandaag wou ik naar een echte mall met veel kledingwinkels. Dus ik ben ’s middags naar Pavillion gegaan. Toen ik daar aankwam was ik al helemaal gelukkig. Hier hadden ze wel genoeg kledingwinkels. Ik moest me wel inhouden want overal hadden ze leuke dingen. Dus na 3 tassen ben ik maar gestopt met kijken. Ik heb nog niet alles gezien van de mall dus nu kan ik nog een keer terug. Toen ik terug naar mijn appartement wou regende het super hard. Ik hoopte eigenlijk dat het maar een buitje was maar dat viel even tegen. Ik moest ook nog in de Plaza bij mij boodschappen halen. Daar heb ik de grootste paraplu gekocht die ze hadden. Dus ik kwam redelijk droog thuis. ’s Avonds heb ik een lekker rustig avondje gehad met mijn series.

Vrijdag 11 oktober (Dag 16)
’s Ochtends ben ik maar weer eens gaan zwemmen. Was er donderdag niet van gekomen. Verder heb ik een beetje op internet gekeken wat er allemaal te doen is in Penang. Daar gaan we van zaterdag t/m dinsdag met Eva Fritz naar toe. Ze hebben allemaal een lang weekend vrij. Robert was vandaag lekker op tijd klaar met werken dus om half 7 was ik bij zijn werk. Daar hebben we eerst samen wat gegeten. Daarna hebben een aantal collega’s ons meegenomen naar 9th Emperor Festival. Dat is een feest van de Chinezen. Wat het precies is weet ik niet alleen dat het 9 dagen duurde. We waren daar wel een van de weinige toeristen. Het lag ook een stukje uit de stad. Je had daar van alles. In het midden had je een tempel waar mensen konden bidden. Ze pakte volgens mij een paar stokjes wierook en liepen ermee rond en stopte ze dan in een pot waar ze gingen knielen. Iets verderop had je een klein theater. Tijdens het lopen kochten de collega’s vaak wat te eten. (Volgens mij kunnen die heel de dag eten). Ze vroegen ook steeds of wij het wilde proeven. Met mijn grootste spijt heb ik durian gehad. Het is een fruitsoort. Als je het ruikt ga je al bijna over je nek. Maar ze zeiden dat de smaak anders was. Dus niet!! Ik heb nog liever 3 paprika’s die ik moet eten dan nog ooit 1 hap van dat spul. Maar je ruikt het ook overal en dan komt die smaak weer naar boven. Verder had je daar wel lekkere andere dingen gelukkig. Het was een leuke ervaring om dat daar allemaal te zien. Het was echt Azië.

Zaterdag 12 oktober (Dag 17)
Vandaag gingen we samen met Fritz en Eva naar Penang. Dat is een schiereiland in het noordwesten van Maleisië. We gingen daar met een bus naartoe. Maar we hadden die net gemist omdat we niet precies wisten welke bus we moesten pakken. Na wat geregel was de bus gestopt en zijn en met een anders busje daar naartoe gebracht. De bus stond gewoon op de vluchtstrook te wachten op ons. Was wel komisch. Rond 6 uur waren we in het hotel. We hadden een kamer met uitzicht op zee. Was verder ook een mooie kamer. ’s Avonds zijn we naar een night market geweest. Daarna hebben we bij Bora Bora (een Beach tentje) wat gedronken.

Zondag 13 oktober (Dag 18)
Vanochtend hebben we eerst in het hotel ontbeten. Daarna was het slecht weer. We wilden eigenlijk wachten tot het droog was om wat te gaan doen. Gelukkig was het rond 2 uur droog. We zijn gelijk even naar het privé strandje van het hotel gegaan. Het water was helaas niet helder blauw. Maar wel lekker. Daarna hebben we bij het hotel een taxi besteld voor 4 uur. Deze bracht ons eerst naar een winkel waar ze de beste koffie en chocolade hebben van Maleisië. We konden daar alle koffie proeven. Ze hadden er ook echt heel veel. De meeste hebben we ook geproefd. Behalve koffie met durian. Nadat we een zak koffie en wat chocolade hadden gekocht zijn we verder gegaan naar George Town. We werden afgezet bij The Pinang Peranakan Mansion (een oud Chinees huis waar vroeger de rijke Chinezen woonden.) Daar hebben we wat rond gelopen en rond gekeken. Het zag er allemaal wel leuk uit. Hierna zijn we met een plattegrond de andere dingen van George Town gaan bekijken. Zoals: een oud vissersdorpje op palen, aantal tempels, little India, muur tekeningen. ’s Avonds zijn we gaan eten bij een foodcorner. Hier had je allemaal verschillende eetkraampjes in een ronde. Je kon gewoon rondlopen en kijken wat je wou bestellen. Als je iets had gevonden ging je ergens zitten en werd het gebracht. Je had daar echt van alles. Vis, vlees, Indiaas, Maleisisch, Chinees en ga zo maar door. Verder hebben we het die avond rustig gehouden. We hebben wat gedronken in het hotel.

Maandag 14 oktober (Dag 19)
Deze ochtend hebben we lekker uitgeslapen en daarna roomservice besteld. ’s Middags gingen we weer op pad. We hebben een taxi besteld om ons nog een aantal plaatsen te laten zien. We zijn eerst naar Penang Hills gegaan. Dat was een hoge berg waar we met een treintje omhoog moesten. Ik heb niet naar buiten gekeken. Dus weet niet of de tocht mooi was. Toen we boven aankwamen was het erg mistig. We zaten tussen de wolken dus konden (gelukkig voor mij) de stad niet zien. Boven op de berg had je nog een tempel en moskee. Na de Penang Hills zijn we naar de Kek Lok Si Temple gegaan. Het was een hele mooie tempel. Hier kon je ook naar boven met een treintje waar een super grote Buddha stond. Daarna bracht de taxi ons naar Penang Botanic Garden. In het begin liepen er veel apen rond. Op een gegeven moment zagen we een pad die we wilden volgen maar daar waren de apen niet mee eens. Ze vielen bijna Eva aan. Dus zijn we maar anders gaan lopen. Het park was erg mooi! Veel groen en leek soms wel een beetje op een jungle. Na het park zijn we wat gaan eten. We werden bij een marktje afgezet waar je allemaal verschillende eettentjes had. Maar Fritz wou liever in een restaurant eten. Dus zijn we sushi gaan eten. ’s Avonds hebben we weer een gezellig avondje gehad bij Bora Bora.



Dinsdag 15 oktober (Dag 20)
Om 12 uur moesten we uitchecken. Voordat we met de bus terug gingen moesten we nog een paar dingen zien. Dus hebben we weer een taxi besteld. Eerst zijn we naar Dharmikarama Burmese Temple gegaan. Het was wel een mooie tempel maar de tuin erom heen was mooier. Tegen over de tempel lag Wat Chayamangkalarm, sleeping Buddha. Het zag er wel leuk uit maar nier meer zo bijzonder. We hadden afgelopen dagen al zoveel Buddha’s gezien. Als laatste gingen we naar de Snake Temple. We dachten dat je daar slangen in de tempel had. Maar dat viel een beetje tegen. De tempel zelf was ook klein. In een kamer ernaast had je wel wat slangen. De kleinste die boven lagen bewogen ook niet meer echt. Je had ook 2 grote waar je mee op de foto mocht. Volgens mij waren die ook ondergespoten met een middel. Eigenlijk wel zielig om te zien. Ze hadden daar ook een soort van slangentuin. Dat was nog zieliger. Daar zaten de slangen in een klein hokje. In heb midden had 2 grotere kooien met echt hele grote slangen. Eigenlijk voor zo’n soort nog te klein.
Om half 8 ging onze bus weer terug naar Kuala Lumpur en zat ons weekendje weg er weer op. Was erg gezellig geweest en veel gezien. (genoeg tempels voor de komende tijd)

Woensdag 16 oktober (Dag 21)
Deze dag begon normaal. Ik was rond half 11 weer op mijn eigen kamer en ging eerst weer lekker zwemmen. Toen kreeg ik een berichtje van Robert dat Dennis vandaag in Kuala Lumpur was. Het was heel onverwacht maar wel super leuk! ’s Middags hadden we bij de Twin Towers afgesproken. Toen ik op Dennis aan het wachten was kwamen en tussendoor 3 jongens naar mij toe. Ze vroegen of ik met hun op de foto wou. Alsof ze nog nooit een blond meisje hadden gezien. Dennis kwam er al snel genoeg aan. We hebben even naar de Towers gekeken en zijn toen even een nieuwe outfit voor Dennis gaan halen. Want hij kon niet bij zijn koffer. Daarna hebben we een heerlijk drankje gedronken. Rond half 7 was Robert ook al klaar met werken en zijn we bij Changkat wat gaan eten. Kon Dennis zien wat Maleisië was. We hebben bij een barretje ook nog wat gedronken. Dennis ging op tijd naar huis want hij werd de volgende dag al vroeg opgehaald voor zijn vlucht. Het was een erg gezellige dag geworden!

  • 17 Oktober 2013 - 12:22

    Pieta:

    Lotjeeeee sounds good!! Lekker dingen ondernemen!
    Binnenkort ben je famous! Let je op dat de foto's wel voor goede doeleinden worden gebruikt ;)
    Tot je volgende berichie! Kus.

  • 17 Oktober 2013 - 13:14

    Angelique:

    Je zult al heerlijk bruin zijn schat ik in; ) leuk dat je alles zo goed bij houdt, een taak opzich! Ik ga ff Skype installeren en dan moeten we binnenkort maar eens kletsen! Het is wel omgekeerde wereld trouwens, ozz woont weer in nl en nu ben jij weer weg:( we houden contact en veel plezier nog! Dikke kus

  • 20 Oktober 2013 - 19:24

    Petra Rijs:

    Lotte van harte proficiat met je verjaardag maak er een leuke dag van Gr. Liefs Petra.

  • 21 Oktober 2013 - 19:46

    Chantal:

    Lotte kei leuk man! Volgens mij heb jij je draai daar wel gevonden. Maar koffie proeve dat had ik nou net niet verwacht. Binnenkort ma is snel skypen!

    Groetjes van mij en pap en mam :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, Maleisië

.

Recente Reisverslagen:

17 December 2013

Afgelopen weken

03 December 2013

Week in Lombok.

07 November 2013

Kleine update van de afgelopen 2 weken

23 Oktober 2013

4de week in Kuala Lumpur

17 Oktober 2013

3de week in Kuala Lumpur
Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 6189

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Zuid Afrika

25 September 2013 - 07 Januari 2014

Kuala Lumpur, Maleisië

Landen bezocht: