2de week in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu 2de week in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu

2de week in Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Lotte

10 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Woensdag 2 oktober (Dag 8)

De eerste keer wakker worden in mijn eigen appartement. Dit keer werd ik niet wakker door een Allah die begon te mekkeren. Heerlijk!! Ik ben eerst het zwembad gaan testen. Dit is de kleinste van de 2. Maar groot genoeg voor mij. ’s Middags heb ik de buurt verder bekeken. In de Mall naast mij heb je een aantal kleding winkels (natuurlijk gelijk wat gekocht), eettentjes, een soort blokker, een soort kruitvat, boekenwinkel, klerenmaker, 2 spa’s en een supermarkt. Dus alles om de hoek. Daarna heb ik nog even met mam en pap geskypt. Dat kan gewoon vanaf mijn kamer dus dat ik fijn. ’s Avonds hebben Robert en ik bij een soort slager/restaurant gegeten. Het eten was wel echt lekker maar veel te duur voor hier. Dus dat was onze eerste en laatste keer daar.

Donderdag 3 oktober (Dag 9)
Vandaag een rustig dagje gehad. Ik wou eigenlijk gaan zwemmen ’s middags maar het begon te onweren. Dus een goede reden om nog een aflevering van Game of Thrones te kijken. Daarna ben ik eindelijk aan mijn thuis studie (moderne bedrijf administratie) begonnen. Ik moest er wel even weer inkomen. ’s Avonds hebben we even wat gegeten vlakbij Robert’s werk. Daarna bij mij in het complex gesport. Rustig dagje dus.

Vrijdag 4 oktober (Dag 10)
Sanne, een vriendin van Charlie een collega van Robert, was ook op bezoek ik Kuala Lumpur. Vandaag ben ik met haar op stap geweest. We zijn eerst naar little India geweest. Het was echt little, maar 1 straat. Het was wel erg leuk om te zien. Ze hadden daar overal bloemenkransen. Toen we het daar wel gezien hadden zijn we met de taxi naar China Town gegaan. Je had daar veel kraampjes met ook veel ‘merk’ spullen. Hier kunnen ze alles ook heel goed na maken. Het leek ook erg op een marktje in Turkije. Dus jullie kunnen je wel voorstellen hoe het er was. Daar hebben we ook wat gegeten. Daarna zijn we naar de Towers gelopen. Het was een hete dag. Dus ik was blij toen we daar even naar de Mall konden om af te koelen. Na een aantal foto’s en een drankje zijn we weer terug gegaan naar onze appartementen. Na een verfrissende duik en een douche ben ik naar een Japans restaurantje gegaan in het complex, om te kijken of het hier ook lekker was. En ja het was lekker. Ze hebben sushi dus ik was weer blij. ’s Avonds hadden we een verjaardag van 2 collega’s van Robert. We zijn eerst naar het appartement van Fritz en Eva gegaan om wat te drinken. Vervolgens met taxi’s naar Zouk (een club). Daar hadden ze 2 tafels gereserveerd. We hebben hier flink gefeest en gedronken!! Een top dag vandaag!!

Zaterdag 5 oktober (Dag 11)
Dit was echt zo’n the day after dag. We wilden ’s middags eigenlijk naar batu caves gaan maar daar had niemand behoefte aan. Dus een lekker lui middagje! ’s Avonds zijn Charlie, Sanne, Robert en ik naar een klein marktje gegaan. Het was leuk om er even rond te lopen maar verder was er niet veel. Toen hebben we een taxi gepakt richting de stad. Tussendoor kwamen we nog een pleintje tegen met tentjes, dus zijn we daar gestopt. Ze hadden hier veel soorten eten. Dus een beetje geproefd hier en daar. Daarna zijn we naar Traders gegaan om wat te drinken in de skybar. Rond 12 uur zijn we naar de Pavillion gegaan. Daar waren Fritz, Eva en 2 vriendinnen van haar. We hebben daar ook nog een drankje gedronken en waterpijp gerookt.

Zondag 6 oktober (Dag 12)
Vandaag moest Robert om half 10 bij een event zijn voor het werk. Hij kwam rond 1 uur terug. We hadden eerst wat gezwommen en ons klaargemaakt. Om 3 uur zijn we samen met Fritz naar het National Museum gegaan. Je had daar 4 verschillende zalen. Tja ik vond er niet veel aan. Maar ik ben ook geen museum type. Vooral niet als het over geschiedenis gaat. Maar ik ben er geweest, heb mijn rondje gedaan dus kan ik ook weer afvinken. Daarna zijn we naar Mont Kiara Solaris gegaan om wat te eten bij Bastari. (Het lekkerste restaurantje van heel Maleisië) Die heb je ook overal zitten. Je kunt daar eten voor RM 6,20 dus € 1,55. En dan heb je echt genoeg gehad! ’s Avonds hebben Robert en ik film gekeken op mijn kamen. Now you see me. Ook een leuke vind ik.

Maandag 7 oktober (dag 12)
Robert zijn werkweek is weer begonnen. Ik ben ’s ochtends gaan sporten in de gym en daarna zwemmen. ’s Middags heb ik verstandig weer verder gewerkt aan mijn studie. Robert was laat klaar met werken dus ik ben ’s avonds maar vast gaan eten. En ja hoor.. bij toeval vond ik de Bastari in de Plaza. Mijn dag kon niet meer stuk! Hier heb ik weer lekker gegeten en Robert kwam daarna er ook nog bij. Verder een rustig avondje gehad.

Dinsdag 8 oktober (dag 13)
Vanochtend ben ik begonnen met verder te surfen voor het weekend. Robert is van zaterdag t/m dinsdag vrij dus willen we ergens naar toe gaan. Waarschijnlijk gaat er ook nog een ander stelletje mee. Daarna heb ik even snel mijn kamer gepoetst. Altijd leuk om te doen. Met een muziekje erbij valt het wel mee. ’s Middags ben ik naar de Plaza gegaan. Ik dacht dat daar een markt was op dinsdag. Maar dat viel tegen. Dan maar gaan lunchen. Ik had mijn e-reader mee dus kon ik mijn boek uitlezen. Verder heb ik bij het zwembad aan mijn thuisstudie verder gewerkt. Het ging echt lekker vandaag. Toen ik een les klaar had ben ik maar het water ingesprongen. Dat was helemaal lekker! ’s Avonds heb ik natuurlijk bij Bastari gegeten. Ik denk dat ik daar wel elke dag naar toe ga. Ze hebben ook een groot menu dus ik kan alles een keer proberen. Op mijn kamer ben ik nog even verder gegaan aan de studie zodat ik die weer kon opsturen. Verder heb ik een rustig avondje gehad met Game of Thrones en Once upon a time seizoen 3 afl. 1.

  • 10 Oktober 2013 - 14:02

    Gert.:

    Ha Lotte,
    Heb nu pas je verslagen gelezen sorry.Maar zo te zien verveel je je daar niet.Lekker eten,lekker zwemmen en wat voor jou het belangrijkste is SHOPPEN.Wat wil een mens nog meer.Nou meid jij krijgt je tijd wel om.Ik zou zeggen tot schrijfs.xxx ook voor Robert.

  • 16 Oktober 2013 - 13:13

    Tonnie:

    Heej Lotte, kennen we jou nog wel terug als je thuiskomt? Het is maar niks als luieren en eten .
    Volgens mij red jij je daar wel, he. Heel veel succes ook verder met studeren(al staat dat volgens mij niet op de eerste plaats) haha. Heel veel groetjes van "tante" Tonnie en Jan natuurlijk

  • 17 Oktober 2013 - 15:50

    El:

    Hej Lotte, zo te zien vermaak je je daar wel! geniet er lekker van !!

    Liefs ell

  • 21 Oktober 2013 - 19:35

    Chantal:

    Leuk meid!! Geniet ervan! Jaloeers once upon a time seizoen 3.. ik ben pas bij 2 ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, Maleisië

.

Recente Reisverslagen:

17 December 2013

Afgelopen weken

03 December 2013

Week in Lombok.

07 November 2013

Kleine update van de afgelopen 2 weken

23 Oktober 2013

4de week in Kuala Lumpur

17 Oktober 2013

3de week in Kuala Lumpur
Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 6189

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Zuid Afrika

25 September 2013 - 07 Januari 2014

Kuala Lumpur, Maleisië

Landen bezocht: