Mijn eerste week in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lotte Sterren - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 1 & 2 (25-26 september)
Rond 6 uur ’s avond reden we aan naar het vliegveld. Tijdens het wachten kwamen Chantal en Peter als verrassing mij ook uitzwaaien. Eindelijk mocht ik mijn koffer afgeven. Gelukkig was hij toch onder de 30 kilo. Toen zijn we nog even snel wat gaan drinken en kon mijn reis echt beginnen. Mijn eerste vlucht ging helemaal goed. Alleen het eten was niet lekker! Volgens mij was het nog erger dan in een ziekenhuis. Ik had een tussenstop van dik 5 uur in Abu Dhabi. Gelukkig kwam er een klein oud Maleisisch vrouwtje naar me toe om te vragen of ik ook naar Kuala Lumpur ging. Dus we konden samen wachten. Het was een mooi vliegveld. Ze hadden daar een soort bushaltes waar je mocht roken. Was echt smerig maarja.. Gebrek aan beter zal ik maar zeggen. Op het vliegveld had ik ook weer wat gegeten. Ik dacht ga gewoon gelijk beginnen met Aziatisch eten. Noodles met kip. Het was alweer niet te eten. Ze gooien ook overal paprika in. Ik dacht als dit maar niet 3 maanden zo door gaat met het eten. Volgens mij zou ik dan terug komen als een botje.
Mijn 2de vlucht ging ook helemaal goed. Het vliegtuig was erg leeg dus iedereen had minstens 2 stoelen voor zichzelf. Daar heb ik dan natuurlijk ook gebruik van gemaakt en kon heerlijk slapen.
Op het vliegveld stond Robert al op mij aan het wachten. Het was super fijn om hem weer te zien!

Dag 3 (27-september)
Robert moest vandaag al vroeg weg voor het werk en kwam pas zaterdag terug. Rond 6 uur ’s ochtends begon er al een Allah te mekkeren. We zitten hier vlakbij een Moskee. Ik vond het echt geen christelijke tijd maarja ik heb me gewoon nog een keer omgedraaid en heerlijk uitgeslapen. Verder niet echt veel gedaan. Ik hoefde de deur ook niet uit want Robert had al allemaal lekkere dingen gehaald. Zo kon ik lekker genieten van een witte boterham met pasta. Ik wou niet gelijk beginnen met Maleisisch eten. Was echt bang dat er weer paprika in zat. Deze dag heb ik ook de Game of Thrones ontdekt. Wat een top serie! ’s Avond kwam Roberts huisbaas thuis. Daar heb ik nog lekker mee gekletst en ze had voor mij een gebakken ei met brood klaar liggen.

Dag 4 (28-september)
Ook deze ochtend ben ik rustig opgestart. Volgens mij had Allah weekend want ik had hem niet om 6 uur ’s ochtends gehoord. In de middag kwam Robert weer terug. We zijn ’s avonds naar Mont Kiara geweest om eerst een hapje te eten. En ja hoor het was lekker! Geen paprika te bekennen. Na het eten zijn we naar een barretje gegaan om wat te drinken. Daar kwamen ook een aantal vrienden/collega’s van Robert naar toe. We gingen daarna met zijn alle naar Changkat (uitgaansstraat). Ze hadden daar alles op elkaar gepropt en het was er erg druk. Maar wel super leuk!! Na 2 barretjes zijn er naar de club geweest. We hebben tot 5 uur door gefeest en zijn toen richting bed gegaan.

Dag 5 (29-september)
De ochtend/middag ging een beetje moeizaam. We waren eerst naar de kantine geweest van het appartementen complex. Robert moest nog even voor school werken. Hier heb ik even gelezen maar het zwembad bleef me maar aankijken. Dus dan toch maar lekker gaan zwemmen. Deed me ook echt goed op dat moment. Op het begin van de avond zijn we naar de stad gegaan. We gingen nu echt typisch Maleisisch eten. In het straatje had je allemaal eettentjes met het terras op straat. Ook allemaal kraampjes waar je eten kon halen en ook veel fruit kraampjes. Het eten hier was super lekker! Het kost ook niks. Ze hebben hier heel veel vis. Dus ik ben helemaal blij. Na het eten zijn we naar de Towers gelopen. In het echt zijn ze mooier!! Vlakbij de Towers zijn we naar een hotel geweest waar ze op de 33ste verdieping een Skybar hebben. Hier had je ook mooi uitzicht op de torens. In de bar had je ook een zwembad. Super sjiek allemaal.

Dag 6 (30 september)
Het was weer maandag dus Robert mocht weer gaan werken. Dus dit was mijn eerste echte dag alleen. Ik heb ’s ochtends eerst lekker gezwommen om een beetje wakker te worden. Dat blijft denk ik wel mijn ritueel hier. ’s Middags heb ik de kamer een beetje opgeruimd want ik moest toch wachten tot mijn haren droog waren. Dat gaat toch iets sneller dan met een föhn. (En de eerste dag heb ik al met mijn föhn een stekkerdoos kapot gemaakt..oeps) Rond half 4 ben ik met de taxi naar de Towers gegaan. Ik wou ook graag weten hoe het eruit zag in het licht. Net zo mooi! Rond de Towers heb je ook een klein parkje. Dus heb ik even rondgelopen. Maar het was veel te warm dus dan maar het winkelcentrum in. Het is een Mekka voor alle vrouwen! 6 verdiepingen, veel kleding/schoenenwinkels. Ik heb daar alleen maar window-shoppen gedaan want 9 van de 10 winkels zijn merkwinkels. Rond 6 uur wou ik met de taxi terug naar het appartement. Ook niet bij nagedacht dat dan de meeste mensen klaar waren met werken. Die mensen hier kunnen echt niet rijden. Robert zei al dat ze hier maar ongeveer 5 rijlessen krijgen. Ik snap het gelijk! Normaal doe je er ongeveer 15 minuten over om naar het appartement te gaan. Maar ik heb er een uur over gedaan.

Dag 7 (1 oktober)
Vandaag ging ik naar mijn eigen appartement. Dus ik moest weer alles bij elkaar rapen. Ik was wel benieuwd hoe het er uit zou zien. Om 6 uur had ik afgesproken om daar te zijn. De buitenkant zag er al heel netjes uit! Ik heb een kamer op de 5de verdieping. Het is een ruime kamer met een groot bed en een eigen badkamer. Bij het appartementen complex hebben we 2 zwembaden, 3 tennisbanen, squash baan binnen en buiten, badminton zaaltje, fitnessruimte, sauna’s en een Japans restaurantje. Dus genoeg te doen. In de straat heb ik ook van alles. Wat eettentjes, supermarkt, winkelcentrum. Dus hier hoef ik me ook niet te vervelen. ’s Avonds heb ik mijn kamer kunnen inrichten. Eindelijk al mijn kleren kunnen ophangen. Ik kan nog genoeg shoppen hier want mijn kledingkast zit nog lang niet vol.

Ik kon nog veel meer vertellen. Maar anders werd het verhaal te lang. Jullie kunnen mij ook altijd mailen op lottevdsterren@gmail.com
Tot volgende week!!

  • 02 Oktober 2013 - 15:23

    Truus:

    Jij vermaakt je daar wel, lees ik! Super leuk dat verslag. geniet lekker en als je tijd hebt..studeren? Grapje!
    heel veel lieve groetjes en een dike nuffel, ookaan Robert.
    xxx

  • 02 Oktober 2013 - 22:14

    Chantal:

    Heej meid.. fijn dat alles goed is gegaan en echt een chill appartementencomplex!! Blijf berichtjes sturen want ben benieuwd wat je daar nog allemaal meemaakt. Skype snel een keertje! Xxx

  • 09 Oktober 2013 - 12:23

    Angelique:

    Leuk lotte! Ben jaloers! Ik kijk uit naar je volgende verslag:) Pas goed op jezelf! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, Maleisië

.

Recente Reisverslagen:

17 December 2013

Afgelopen weken

03 December 2013

Week in Lombok.

07 November 2013

Kleine update van de afgelopen 2 weken

23 Oktober 2013

4de week in Kuala Lumpur

17 Oktober 2013

3de week in Kuala Lumpur
Lotte

Actief sinds 02 Okt. 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 6189

Voorgaande reizen:

12 Maart 2014 - 11 Juni 2014

Zuid Afrika

25 September 2013 - 07 Januari 2014

Kuala Lumpur, Maleisië

Landen bezocht: